Ναυάγιο του ναυαγοσωστικού Μίμης

Ναυαγοσωστικό ΜΙΜΗΣ

Ναυαγοσωστικό ΜΙΜΗΣ (πρώην PHOCEEN, πρ.JANE, πρ. JOLLIFE),νηολογίου Α κλάσεως Πειραιώς 805, με ΔΔΣ SVGF, ολοκ. χωρητ.276 κόρων και καθ. 53 κόρων, μήκους 133 ποδιών, ναυπηγήσεως 1888 στα ναυπηγεία J. READHEAD AND CO. του SOUTSHIELDS της Σκωτίας, πλοιοκτησίας της εταιρείας ΣΤΡΙΓΚΟΣ ΑΕ. Εκινείτο με τρικύλινδρη παλινδρομική μηχανή με ιπποδύναμη 101 ΝΗΡ. Το ΜΙΜΗΣ με πλοίαρχο τον Νικόλαο Κιάφα η Γκιάφη και πλήρωμα 27 ανδρών (15 από το Ε.Ν καί 12 από το Π.Ν. ) τη νύχτα της 28ης Μαρτίου 1941 προσέκρουσε σε νάρκη στήν περιοχή Τούρλου της Αίγιναςμε αποτέλασμα να απολεστούν 23 απο τους 27 επιβαίνοντες.
Το επίτακτο ΜΙΜΗΣ με Διοικητή επί του σκάφους τον έφεδρο Σημαιοφόρο Ηλία Ντεγιάννη, εκτελούσε περιπολίες βόρεια του φράγματος Τούρλου – Φλεβών απο ώρας 20.00 μέχρι 08.00 της επομένης. Τη νύχτα της 28ης προς 29ης Μαρτίου 1941 ήταν η δεύτερη φορά που εκτελούσε την περιπολία. Η ταχύτητά του ήταν περί τους 5 κόμβους. Η  από Αίγινα πορεία ήταν 060 και κατά την επιστροφή στην Αίγινα κρατούσε λίγο δεξιότερα. Η ορατότητα τη νύχτα εκείνη ήταν πολύ καλή και η θάλασσα ήρεμη.Θα ήταν περασμένα μεσάνυχτα, περί ώρα 00.30 της 29ης Μαρτίου 1941 που το σκάφος ξεκινώντας απο την πλευρά της Αίγινας έλαβε πορεία 060. Κατά την περιπολία είχαν τοποθετηθεί οπτήρες προς την πλώρη και την πρύμη για τον οπτικό έλενχο της θάλασσας.Ο διασωθείς Ηλ. Ντεγιάννης αναφέρει οτι άκουσε υπόκουφο κρότο χωρίς δόνηση του σκάφους καθήμενος σε μια καρέκλα του δωματίου του Κυβερνήτη.Μετά αμέσως μπροστά από την γέφυρα ξεπήδησαν φλόγες και το κατάστρωμα υπεχώρησε και βρέθηκε ο ίδιος στη θάλασσα.Όταν βρέθηκε στην θάλασσα έβγαλε τη χλαίνη του και κολύμπησε προς τη λέμβο, ακούγοντας συγχρόνως φωνές βοήθειας. Στη λέμβο επιβηβάστηκαν 5 ναυαγοί, αλλά στο νοσοκομείο πέθανε ο Αρχ/στής Παπαδάκης. Το σκάφος βυθίστηκε σε χρόνο 3 λεπτών. Οι επιζήσαντες ναυαγοί μετά από αρκετές ώρες έγιναν αντιληπτοί και
περισυλλέχθηκαν κοντά στις Φλέβες απο το τορπιλοβόλο ΑΙΓΛΗ.

Κατά την ανατίναξη και βύθιση του ΜΙΜΗΣ απωλέσθηκαν οι
1. Γ. Κιάφας ( η Γκιάφης), Κυβερνήτης
2. Σ. Συνοδινός, Μηχ/κός
3. Σ. Κώστας, Δομ Μηχ.κός
4. Δ. Βασιλειάδης , Τηλ/τής
5. Π. Ανδρεσάκης, Ναύκληρος
6. Γ. Αλεξανδρής, Μάγειρας
7. Ν. Βουλαλίδης, Δύτης
8. Π.Παπαδάκης, Αρχιθερμαστής
9. Ν. Καρύδης, Ναύτης
10. Γ. Ραυτόπουλος, Θερμαστής
11. Γ. Τρικαμινάς, Θερμαστής
12. Α. Τσούμης, Θερμαστής
13. Ρ.Χαλιαμπίλας, Ναυτόπαις

Απο το προσωπικό του Π.Ν. απολέσθηκαν οι
1. Κ. Παπουτσής, Ναύτης καταστρώματος
2. Α. Ρηγόπουλος, Ναύτης καταστρώματος
3. Ρ. Αναστασίου, Ναύτης αρμενιστής
4. Ε. Γρυπάρης, Ναύτης πυροβολητής
5. Ζ. Ξυδάς, Ναύτης πυροβολητής
6. Ν. Παπαμιχαλάκης, Ναύτης πυροβολητης
7. Σ. Παλαιολόγου, Ναύτης αρμενιστής
8. Δ. Δίντσης, Ναύτης σηματωρός
9. Μ. Κυριαζάνος, Ναύτης καταστρώματος
10. Κ. Περιουδάκης, Ναύτης πυροβολητής

Από τους επιβαίνοντες διασώθηκαν
1. Π. Ζαγοράς, Ναύτης
2. Γ. Ταυλάριος, Δόκιμος μηχ/κός

καί από το προσωπικό Π.Ν. διασώθηκαν οι
1. Α. Λορέντσος, Αρχικελευστής Αρμενιστής
2. Η. Ντεγιάννης, Έφεδρος Σημαιοφόρος

Πηγή

Χρήστος Ντούνης τα ναυάγια στίς ελληνικές θάλασσες 1900-1950 τόμος Α

Ευχαριστούμε πολύ τον Γιώργο Στρίγκο για την παραχώρηση των φωτογραφειών από το οικογενειακό του αρχείο.

Το ναυάγιο σήμερα
Το ναυάγιο στέκεται σε όρθια θέση στο βυθό σε διάταξη 220 μοίρες (πρύμη) και 40 μοίρες το υπόλοιπο μισό.Μέγιστο βάθος -79μ (προπέλα) και ελάχιστο -70μ (κατάστρωμα).Το κομμάτι της πλώρης έχει αποκοπεί τελείως απο την σύγκρουση- ανατίναξη της νάρκης.
Η πρύμη παραμένει σε πολυ καλή κατάσταση όπως το πηδάλιο και η προπέλα.