M/V KAPTAN ISMAIL HAKKI
-
Το M/V KAPTAN ISMAIL HAKKI στο Βόσπορο. Πηγή www.devalmarine.com https://sketchfab.com/ (Holger Buss) -
Ο Hasan Deval 1876-1957. Πηγή www.devalmarine.com https://sketchfab.com/ (Holger Buss) -
Ο Ismail Hakki Deval 1896-1964. Πηγή www.devalmarine.com https://sketchfab.com/ (Holger Buss) -
Το εσωτερικό από το αμπάρι του πλοίου. Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ -
Δύτες κατά την είσοδό τους στο εσωτερικό του ναυαγίου. Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ -
Το όνομα του πλοίου είναι ακόμα διακριτό . Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ -
Το αυτοκίνητο που μετέφερε βρίσκεται έξω από το αμπάρι. Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ -
Ο ιστός του πλοίου. Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ -
To έμβλημα του πλοίου C I H (Capta Ismail Hakki). Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ -
Δύτες απολαμβάνουν την κατάδυση βλέποντας την τρόπιδα του πλοίου. Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ -
Η φωτογραμμετρία του ναυαγίου του Ismail Hakki. Πηγή https://sketchfab.com/ (Holger Buss) -
Η πρύμνη του ναυαγίου του Ismail Hakki. Αρχείο Κώστα Μυλωνάκη -
Η προπέλα του πλοίου. Αρχείο Κώστα Μυλωνάκη -
Δύτες στο εσωτερικό του πλοίου. Αρχείο Κώστα Μυλωνάκη -
Η επιβλητική πλώρη του Ismail Hakki. Αρχείο Κώστα Μυλωνάκη -
Μια άλλη φωτο με την πολυπληθής παρέα μας στο βυθό. Αρχείο Κώστα Μυλωνάκη -
Το ακομμοδέσιο με την γέφυρα, το φουγάρο. Αρχείο Κώστα Μυλωνάκη -
Από το εσωτερικό του πλοίου. Αρχείο Χρήστου Μιχαήλ
Τη νύχτα της 30ης Ιανουαρίου του 1978 εν μέσω σφοδρής θαλασσοταραχής στο Ακρωτήριο Μαλέας, το πετρελαιοκίνητο φορτηγό πλοίο KAPTAN ISMAIL HAKKI προσπαθώντας να προσεγγίσει την ακτή, βυθίστηκε λίγα μέτρα από την ακτογραμμή, στον κόλπο της Αγίας Μαρίνας στην Λακωνία. Έμφορτο σιδηρομετάλευμα, μια πιθανή απότομη μεταφορά φορτίου οδήγησε σε κλίση του πλοίου και την οριστική βύθισή του σε αμμώδη βυθό και μέγιστο βάθος 10 μέτρων, χωρίς απώλειες. Μαρτυρίες ντόπιων αναφέρουν πως ένας βοσκός που βρισκόταν στην περιοχή και αντιλήφθηκε τον κίνδυνο, άναψε εστίες φωτιάς, ώστε να κατευθύνει τους ναυαγούς σε αμμώδη παραλία, σώζοντας τους, μιας και επικρατούσε απόλυτο σκοτάδι. Οι ναυαγοί ως ένδειξη ευγνωμοσύνης προς το βοσκό για τη σωτηρία τους του χάρισαν τη βάρκα τους.
Τα χαρακτηριστικά του πλοίου:
NAME: KAPTAN ISMAIL HAKKI
TYPE: Cargo ship
DATE BUILT: 1969
NATIONALITY: Turkish
YARD No: 11
IMO/Off. No: 6924521
TONNAGE: 498 grt
DIMENSIONS: 58.3X9.1X4m
MATERIAL: Steel
PROPULSION: Motor vessel (diesel)
ENGINE: 1 diesel engine, single shaft, 1 screw
Ο καπετάνιος Hasan Deval, γιος του Haci Osman, το 1895 ίδρυσε την Deval Group με πρώτες παραγγελίες δύο ξύλινα καράβια περίπου 100 mt DWT το καθένα με τις ονομασίες SS Pilevne IMO 533, BUILT: 1880, DWT: 150 , PURCHASED: 1901, SOLD:1930 και SS Balina IMO N/A, BUILT: 1875, DWT: 150 , PURCHASED: 1920, SOLD:1930. Τότε τα ξύλινα πλοία της εταιρείας μετέφεραν εμπορεύματα μεταξύ της Ρωσίας και της Oθωμανικής Aυτοκρατορίας
Το 1952 την εταιρεία ανέλαβε ο γιος του Ismahl Hakki του οποίου το όνομα έφερε το πλοίο Kaptan Ismail Hakki.
Ο Ismail Hakki ήταν ο πρώτος Τούρκος πλοιοκτήτης, που μετέτρεψε την κίνηση των πλοίων του από ατμοκίνητα σε πετρελαιοκίνητα και πιθανώς το KAPTAN ISMAIL HAKKI να ήταν από τα πρώτα πετραιοκίνητα πλοία της Τουρκίας.
Κατάδυση
Το πλοίο βρίσκεται σε αμμώδη βυθό με την αριστερή του πλευρά σε μέγιστο βάθος 10-12 μέτρα και στον άξονα ανατολή δύση. Η προπέλα και το πηδάλιο είναι στη θέση τους όπως και ο εργάτης των αγκυρών στην πλώρη. Είναι σε πολύ καλή κατάσταση χωρίς ιδιαίτερη φθορά από το χρόνο και άλλους παράγοντες. Το αυτοκίνητο που μετέφερε βρίσκεται έξω από το πλοίο ακριβώς δίπλα του. Η ορατότητα παραμένει άνω των τριάντα μέτρων αφού σε όποιο σημείο του ναυαγίου και αν βρίσκεσαι μπορείς να δεις περισσότερο από το μισό πλοίο. Από το σημείο εισόδου των δυτών της ακτής η απόσταση είναι περίπου 250 μέτρα.
Κείμενο- έρευνα, Παναγιώτης Βλέτσας
Πηγές:
www.devalmarine.com
https://sketchfab.com/ (Holger Buss)