Ναυάγιο S/S DUNRAVEN

Το «Dunraven», που κατασκευάστηκε από την εταιρεία Mitchell & Company στο Newcastle, επίσημα περιγράφεται ως ένα «Σιδερένιο Ατμόπλοιο», ενώ παρουσιάστηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 1873. Θεωρούνταν ένα από τα πλοία της «νέας γενιάς» που μπορούσε να κινείται είτε με τα κατάρτια του είτε με ατμό. Ήταν ένα σχετικά μεγάλο πλοίο για την εποχή του με μεικτό βάρος 1.613 τόνων και κινούνταν με δικύλινδρη μηχανή διπλής εκτόνωσης με καύση άνθρακα, επίσης κατασκευασμένη στο Newcastle από την εταιρεία Messrs Humphrys and Tennant. Το «Dunraven», ικανό να παράγει 140 nhp, είχε μέγιστη ταχύτητα 8 ναυτικούς κόμβους (χωρίς φορτίο), με διαστάσεις 79.6μ x 9.8μ και βύθισμα 7.3μ. Το «Dunraven» ανήκε στην εταιρεία W. Milburn του Λονδίνου και έχοντας δοκιμαστεί με επιτυχία σε διάφορες διαδρομές, χρησιμοποιήθηκε και για τα ταξίδια στη Βομβάη.

Πώς ναυάγησε
Τον Ιανουάριο του 1876, ο 27χρονος καπετάνιος Edward Richards Care επέβλεπε τη φόρτωση του πλοίου του στο Λίβερπουλ. Ήταν ένα γενικό φορτίο με ξυλεία και ατσάλι που αφορούσε τις καινούριες φιλοδοξίες της Ινδίας για βαριά βιομηχανία. Το ταξίδι στη Βομβάη διεξήχθη κανονικά και στα τέλη Μαρτίου φόρτωσαν και πάλι το πλοίο για το ταξίδι της επιστροφής. Τελικά, το «Dunraven» έφυγε από τη Βομβάη στις 6 Απριλίου του 1876 φορτωμένο με ένα «σημαντικό γενικό φορτίο προς το Λίβερπουλ», όπως χαρακτηρίστηκε αργότερα. Το πλοίο είχε 25 κιλά φορτίο παραπάνω.  Το πλοίο διέσχισε γρήγορα τον Ινδικό Ωκεανό και, μετά από μια σύντομη στάση στο Άντεν για άνθρακα, συνέχισε το ταξίδι του μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Στις 24 Απριλίου, το ημερολόγιο του πλοίου κατέγραψε: «καθαρός και καλός καιρός, ελαφρύς άνεμος, ήσυχα νερά, με ταχύτητα πλοίου 6½ ναυτικούς κόμβους». Στη 01.00πμ της επομένης, ο Πλοίαρχος Β είδε ακριβώς μπροστά του μια νησίδα και θεώρησε πως ήταν το νησί Shadwan. Πενήντα λεπτά αργότερα είδε ένα φως το οποίο θεώρησε πως ήταν το Ashrafi, στα στενά του  Gobal, ενώ ο Πλοίαρχος που βρισκόταν στη γέφυρα καθ’όλη τη διάρκεια δεν αναρωτήθηκε πού ακριβώς βρίσκονταν. Ο Πλοίαρχος Β περιέγραψε το φως ως ένα «φωτεινό σταθερό φως», αν και αργότερα άλλαξε γνώμη. Όλως περιέργως, παρόλο που και ο Πλοίαρχος επίσης είδε το φως, ο πηδαλιούχος δεν παρατήρησε τίποτα.
Στις 02.15πμ, ο Πλοίαρχος αποσύρθηκε αφήνοντας όμως εντολές που έπρεπε να πραγματοποιηθούν σε μια ώρα. Στις 02.40πμ όμως το φως χάθηκε από το οπτικό πεδίο τους. Για ακόμη μια φορά, η αναφορά που έδωσε ο Πλοίαρχος Β ήταν κάπως μπερδεμένη. Αρχικά, δήλωσε ότι κάλεσε τον Πλοίαρχο με το που χάθηκε το φως από το οπτικό τους πεδίο, έπειτα όμως άλλαξε γνώμη δηλώνοντας ότι κάλεσε τον Πλοίαρχο κατά τις 03.30-03.40πμ. Επομένως, δεν ακολούθησε τις εντολές. Όταν ο καπετάνιος Care έφτασε στο κατάστρωμα, είδε πως υπήρχε 6-7 μίλια από τη δεξιά πλευρά του πλοίου κομμάτι ξηράς (βόρεια κατεύθυνση). Η ώρα ήταν 03.40πμ και αμέσως άλλαξε πορεία 2 μοιρών, ενώ, όλως περιέργως, με αυτόν τον τρόπο πλησίασαν ακόμη περισσότερο στο κομμάτι ξηράς. Δέκα λεπτά αργότερα ο υπεύθυνος επιτήρησης παρατήρησε ένα μεγάλο μαύρο αντικείμενο στο νερό το οποίο νόμισε ότι ήταν σημαδούρα και ειδοποίησε τη γέφυρα, από όπου όμως δεν έλαβε απάντηση. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, και ο Πλοίαρχος Β είδε το αντικείμενο αλλά πιστεύοντας πως ήταν κάποιο πλοίο το ανέφερε απλά στον Πλοίαρχο. Ο Care αμέσως διέταξε να σταματήσουν οι μηχανές αλλά ήταν ήδη πολύ αργά καθώς το «Dunraven» χτυπήθηκε βίαια και τα βράχια έσκισαν το μπροστινό τμήμα του. Οι αντλίες ατμού τέθηκαν αμέσως σε λειτουργία και έγινε μια άκαρπη προσπάθεια να σώσουν το πλοίο χρησιμοποιώντας την άγκυρα. Στις 07.00πμ, το νερό είχε φτάσει στο μηχανοστάσιο σβήνοντας τις φωτιές που είχαν δημιουργηθεί, ενώ το μεσημέρι, η δεξιά πλευρά του πλοίου βρισκόταν ήδη κάτω από το νερό. Ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα πήραν τις σωσίβιες λέμβους. Παρέμειναν κοντά στο πλοίο τους και κατά τις 16.00μμ το αραβικό Dhow μάζεψε τους ναυαγούς ναυτικούς. Και τότε ήταν που ο Πλοίαρχος του «Dunraven» έμαθε πώς είχαν τα πράγματα, όταν πλέον βρίσκονταν στη νότια άκρη της χερσονήσου του Σινά. Στις 17.00μμ, το «Dunraven» γλίστρησε από τον ύφαλο και βυθίστηκε 15 οργυιές (27μ.) κάτω από το νερό. Τρεις μέρες παρέμεινε αγκυροβολημένο το αραβικό Dhow πάνω από το πλοίο έως ότου ο καπετάνιος Care και το πλήρωμά του μεταφέρονταν στο ιταλικό ατμόπλοιο «Arabia» που περνούσε από εκεί και θα τους οδηγούσε με κομβόι στο Σουέζ. Αργότερα, το ατμόπλοιο «Malwa» τους μετέφερε όλους πίσω στην Αγγλία.

Πηγή:Διαδύκτιο