PIPER SX – AKI
Πληροφορίες αεροσκάφους.
Το με στοιχεία SX -AKI αεροσκάφος τύπου PA-28-181 R κατηγορίας, είναι τετραθέσιο, μονοκινητήριο, χαμηλοπτέρυγο, με ριναίο μεταλλικής επικάλυψης. Κατασκευάστηκε από την PIPER AIR CRAFT με αριθμό σειράς
28-7990330. Εχει το με αριθμό 294/25.8.79 πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας σε ισχύ μέχρι την 9.8.89.
Εχει το με αριθμό 266/3.8.79 πιστοποιητικό μηολόγησης. Ο κινητήρας του είναι LYCOMING τύπου 0-330-Α4Μ
με αριθμό σειράς L-26/30-36 Λ. Για την έλικα δεν υπάρχουν στοιχεία, διότι καταστράφηκαν από το θαλάσσιο νερο.
Για τον ίδιο λόγο δεν μπορούν να διαπιστωθούν οι προβλεπόμενες συντηρήσεις και επιθεωρήσεις.
Ιστορικό της πτήσης.
Στις 2.8.88 ο χειριστής … με επιβάτη τον …. εξετέλεσε πτήση ταξιδίου για επαγγελματικούς λόγους, διαδρομή
ΜΑΡΑΘΩΝ-ΠΑΡΟΣ-ΜΑΡΑΘΩΝ με το αεροσκάφος SX-AKI ιδιοκτησίας της αερολέσχης Πειραιώς τύπου PA-28-181
το οποίο νάυλοσε για το σκοπό αυτό.
Πριν την αναχώρησή του ο χειριστής υπέστη CHECK FLIGHT από τον εκπειδευτή της αερολέσχης για την ικανότητά του προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πτήση με ασφάλεια.Μετά το CHECK FLIGHT, ο χειριστής αφού
ενημερώθηκε για τον καιρό της διαδρομής και του αεροδρομίου προορισμού συμπλήρωσε το σχέδιο πτήσεως
και το Γενικό Δηλωτικό και απογειώθηκε για την εκτέλεση του ταξιδίου. Προσγειώθηκε στην Πάρο κανονικά και μετά από μια ώρα περίπου παραμονής στο έδαφος, αναχώρησε για τον Μαραθώνα. Απογειώθηκε στις 17.19 με πιθανή ώρα άφιξης στις 18.30.
Κατά την διάρκεια της πτήσης και ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν κατερχόμενο στα 3.000 πόδια και σε απόσταση
7 ν.μ. περίπου βορειοανατολικά της Μακρονήσου, κράτησε ο κινητήρας. Ο χειριστής ανέφερε αμέσως στο FIC
την διακοπή του κινητήρα έθεσε το αερασκάφος σε θέση κατολίσθησης και εξετέλεσε ενέργειες επανεκίνησής του. Οταν έφτασε στο ύψοςτων 1.000 ποδιών και διαπίστωσε οτι οι ενέργειές του ήταν άκαρπες, αποφάσισε να προσθαλασσωθεί πλησιέστερα κατά το δυνατόν στη νήσο Μακρόνησο και ΒΔ αυτής όπου η ένταση του ανέμου ήταν μικρότερη. Κατά την διάρκεια της προσθαλάσσωσης, η δεξιά πτέρυγα του αεροκάφους προσέκρουσε σε έναν κυματισμό και αποσπάστηκε απο αυτό. Το α/φος τελικά δεν ανετράπηκε, πράγμα που έδωσε την ευκαιρία στους επιβαίνοντες να βγούν πριν βυθιστεί και να κολυμπήσουν προς την ακτή.Τα σωστικά μέσα, τα οποία είχαν σπεύσει προς βοήθεία τους δεν τους βρήκαν, διότι οι διασωθέντες είχαν περισυλλεγεί απο κυνηγούς που βρίσκονταν στήν περιοχή.Την επομένη ημέρα μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο στόν Μαραθώνα.
Πηγές.
Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.
Μαυρίκη Εφη
Πουλιέζος Νικόλαος