Ναυάγιο M/V Kormoran

Αυτό το φορτηγό πλοίο κατασκευάστηκε από την εταιρεία VEB Schiffwerft στα ναυπηγεία του Neptun στο Rostock της πρώην Ανατολικής Γερμανίας και πρωτοεμφανίστηκε με το όνομα «Kormoran» το 1963. Ταξίδευε με αυτό το όνομα μέχρι το 1976 οπότε και το άλλαξε σε «Adamastos». Το 1980 όμως άλλαξε πλοιοκτήτη και ονομάστηκε «Zingara». Ηταν ένα «έξυπνο» πλοίο 1.582 τόνων (μεικτό βάρος) με διαστάσεις 82.4μ. x 12.6μ. και βύθισμα 4.25μ. Η καρίνα του «Zingara» ήταν πολύ καλά ενισχυμένη και είχε 2 αμπάρια για φορτίο μπροστά μαζί με το μηχανοστάσιο, ενώ η γέφυρα βρισκόταν στην πρύμνη. Κινούνταν με μια εξακύλινδρη βενζινοκίνητη μηχανή που μπορούσε να παράγει 1.365 BHP με μέγιστη ταχύτητα 12 ναυτικούς κόμβους. Το πλοίο «Zingara» ανήκε στην εταιρεία Montemare di Navigazione S.p.a και καταχωρήθηκε στη Νάπολη την περίοδο που βυθίστηκε.

Πώς ναυάγησε
Το πλοίο ταξίδευε από το λιμάνι Aqaba της Ιορδανίας στις 21 Αυγούστου 1984 με ένα φορτίο από ορυκτό φωσφορικό άλας. Την επόμενη μέρα προσάραξε στον ύφαλο Laguna που βρισκόταν ακριβώς βορειοανατολικά του υφάλου Jackson και κατά συνέπεια θεωρήθηκε ως ολική απώλεια. Δυο παράγοντες που προκύπτουν από το ναυάγιο αυτού του πλοίου απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Τα στενά Tiran που σχηματίζονται μεταξύ της Χερσονήσου του Σινά και της νήσου Tiran είναι το μόνο πέρασμα που δίνει πρόσβαση στον κόλπο Aqaba, αποτελώντας το μόνο λιμάνι της Ιορδανίας από όπου ο κόλπος πήρε και το όνομά του.
Τέσσερις πολύ μεγάλοι κοραλλιογενείς ύφαλοι βρίσκονται ακριβώς στο κέντρο των Στενών καθιστώντας αυτό το στενό πέρασμα μεταξύ της Ερυθράς Θάλασσας και του κόλπου Aqaba ακόμη πιο στενό. Ο ύφαλος Jackson είναι ο βορειότερος από αυτούς τους υφάλους και ο ύφαλος Gordon ο νοτιότερος. Δυστυχώς και οι δυο αυτοί ύφαλοι είναι γνωστοί για τα ναυάγια των πλοίων «Lara» και «Loullia» και αποτελούν σαφή προειδοποίηση για ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή για όλα τα πλοία που μπαίνουν και βγαίνουν από τον κόλπο Aqaba.
Επίσης, είναι κατανοητός και αποδεκτός ο κανόνας που λέει ότι μένουμε δεξιά μπαίνοντας στον κόλπο κρατώντας την ανατολική διαδρομή ανάμεσα σε αυτούς τους υφάλους και τη νήσο Tiran και αριστερά κρατώντας τη δυτική διαδρομή. Όλοι οι πίνακες περιλαμβάνουν αυτή την ειδική εντολή. Για αυτό το λόγο, λοιπόν, ήταν παράξενο το γεγονός ότι το γεμάτο με φορτίο πλοίο «Zingara» χτύπησε τον ύφαλο στην ανατολική πλευρά των Στενών, ενώ η νότια διαδρομή απαιτούσε δυτική φορά. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το πλοίο χτύπησε τον ύφαλο με τόσο μεγάλη ταχύτητα σαν να πήγαινε απευθείας καταπάνω του, αφαιρώντας εντελώς όλο τον πυθμένα του.

Πηγή:Διαδύκτιο