Ναυάγιο M/V KIMON M

Ο «Kimon» ήταν ένα φορτηγό πλοίο 3.714 τόνων (μεικτό βάρος) με τέσσερα αμπάρια για φορτίο, δυο στο μπροστινό μέρος και δυο πίσω από την κεντρική δομή της γέφυρας. Κατασκευάστηκε στη γερμανική πόλη Hamm το 1952 από την εταιρεία Stuicken & Sohn, με διαστάσεις 106.4μ x 14.8μ. x 6.81μ. Κινούνταν με τετράχρονη, οκτακύλινδρη βενζινοκίνητη μηχανή απλής ενέργειας κατασκευασμένη από την Waggon & Masch, επίσης στην πόλη Hamm. Το πλοίο δεν άλλαξε ποτέ όνομα, αν και το γράμμα «Μ» προστέθηκε λίγα χρόνια αργότερα από τους τελευταίους του ιδιοκτήτες, τη ναυτιλιακή εταιρεία «Ianissos» του Παναμά.

Πώς ναυάγησε
Το Δεκέμβριο του 1978, ο «Kimon M» φορτώθηκε 4.500 τόνους φακές στο τουρκικό λιμάνι Iskenderun. Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία φόρτωσης, οι μπουκαπόρτες ασφαλίστηκαν και το πλοίο ήταν έτοιμο για το μακρύ του ταξίδι προς τη Βομβάη. Ο «Kimon M» χρειάστηκε περίπου 2 μέρες για να φτάσει στο λιμάνι Σάιντ και τον ίδιο χρόνο για να φτάσει στο Σουέζ. Από εκεί, ο καπετάνιος έπρεπε να πλεύσει στα στενά του πιο επικίνδυνου σημείου του κόλπου του Σουέζ και για 2 μέρες περνούσε τον περισσότερο χρόνο του στη γέφυρα, προσέχοντας και την παραμικρή λεπτομέρεια ώστε να οδηγήσει με ασφάλεια το πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα. Τελικά, το πλοίο έφτασε σε ένα πιο πλατύ σημείο των στενών του Gubal ενώ το Σινά απομακρυνόταν προς τα ανατολικά και η αιγυπτιακή ηπειρωτική χώρα προς τα δυτικά. Όντας ικανοποιημένος μιας που τα πιο επικίνδυνα στενά τα είχαν ήδη περάσει, ο καπετάνιος παρέδωσε τον έλεγχο του πλοίου σε έναν από τους αξιωματικούς του και αποσύρθηκε.
Ωστόσο, μετά από λίγο ξύπνησε απότομα. Στις 12 Δεκεμβρίου 1978, με τις μηχανές να κινούνται πολύ γρήγορα, ο «Kimon M» έπεσε πάνω στην βορειοανατολική γωνία του υφάλου Sha’b Abu Nuhas. Το φορτηγό πλοίο «Interasja» που περνούσε από εκεί απάντησε αμέσως στο επείγον τηλεφώνημα και μάζεψε όλο το πλήρωμα το οποίο και μετέφερε με ασφάλεια στο Σουέζ δυο μέρες αργότερα.

πηγή:Διαδύκτιο