Ναυάγιο M/V Giannis D

Το πλοίο «Giannis D» ήταν έτοιμο το 1969 μαζί με το «Shoyo Maru» και κατασκευάστηκε από την εταιρεία Kuryshima Dock στο Imabari της Ιαπωνίας. Ο «Giannis D» ήταν ένα φορτηγό πλοίο που ζύγιζε 2.932 τόνους με διαστάσεις 99,5μ. x 16μ, βύθισμα 6,53μ ενώ είχε δυο αμπάρια για φορτία μπροστά στη γέφυρα και το μηχανοστάσιο στην πρύμνη. Η μηχανή του κατασκευάστηκε από την εταιρεία Akasaka Tekkosho KK στο Yaizu της Ιαπωνίας και ήταν εξακύλινδρη, βενζινοκίνητη με δυνατότητα παραγωγής 3.000 BHP και μέγιστη ταχύτητα 12 ναυτικούς κόμβους.
Ο «Giannis D» ταξίδευε με το πραγματικό του όνομα μέχρι το 1975 οπότε και πουλήθηκε και μετονομάστηκε σε «Markos». Όλως περιέργως, αυτό το όνομα είναι ακόμα διακριτό στην καρίνα του πλοίου και υπάρχουν κάποιοι που επιμένουν να το αποκαλούν «Markos D»! Επίσης υπάρχουν και φήμες από άλλο ναυάγιο που ονομάζεται «Markos» (ή λανθασμένα «Marcus») παρόλο που δεν υπάρχει τέτοιο πλοίο. Το 1980, το πλοίο πουλήθηκε εκ νέου στην εταιρεία Dumarc Shipping and Trading Corporation στον Πειραιά, στην Ελλάδα. Τότε του δόθηκε το όνομα «Giannis D» και ένα μεγάλο κεφαλαίο γράμμα «D» κοσμούσε το φουγάρο του.

Πώς ναυάγησε
Τον Απρίλιο του 1983, ο «Giannis D» φορτώθηκε με μαλακή ξυλεία στο κροατικό λιμάνι Rijeka. Τμήμα αυτού του φορτίου προοριζόταν για το λιμάνι Jeddah της Σαουδικής Αραβίας, ενώ το υπόλοιπο θα το εκφόρτωναν στο Hodeidah, στις ακτές της Υεμένης. Ήταν ένα όμορφο ανοιξιάτικο πρωινό και ο καπετάνιος του πλοίου διέταξε να αφήσουν τον εξοπλισμό πρόσδεσης.
Το ταξίδι στα καταγάλανα νερά της Αδριατικής και έπειτα στη Μεσόγειο Θάλασσα διεξαγόταν κανονικά ενώ την κυριαρχία του πλοίου την είχε ο Αξιωματικός φυλακής της Γέφυρας. Έφτασαν έγκαιρα στο λιμάνι Σάιντ όπου ο καπετάνιος ανέλαβε και πάλι τον έλεγχο του πλοίου. Όπως κάθε χώρα, έτσι και οι αιγυπτιακές αρχές πραγματοποιούσαν ελέγχους ρουτίνας σε όλα τα πλοία που έμπαιναν στα υδάτινα σύνορά τους. Παρόλο που τα πράγματα ήταν ήσυχα για λίγο καιρό, ο αραβο-ισραηλινός πόλεμος βρισκόταν ακόμη σε εξέλιξη, κάνοντας τα πράγματα στη Μέση Ανατολή δύσκολα μερικές φορές. Κανονικά οι αρχές θα έπρεπε να μείνουν ικανοποιημένες από το γεγονός ότι κανένα είδος λαθρεμπορίου ή όπλων δεν περνούσε στη χώρα μέσω των φορτίων των πλοίων. Για τα νόμιμα πλοία όπως ήταν ο «Giannis D», αυτοί οι κανονισμοί και οι έλεγχοι ήταν χάσιμο χρόνου και κουραστικοί πλην όμως απαραίτητοι. Έχοντας πραγματοποιήσει όλους τους ελέγχους, ο «Giannis D» τελικά πέρασε μέσω της διώρυγας, μιας ακόμη διαδρομής που ήταν ασφαλής και γινόταν κάθε μέρα. Όταν το πλοίο έφτασε στον κόλπο του Σουέζ, σταμάτησε για αρκετή ώρα ώστε να μπορέσει ο οδηγός να ξεφορτώσει. Για τον τελευταίο ήταν ακόμη ένα πλοίο και το ταξίδι της επιστροφής προς το λιμάνι Σάιντ. Ο «Giannis D», ωστόσο, είχε να αντιμετωπίσει κάποια από τα πιο δύσκολα και επικίνδυνα νερά του κόσμου.
Το πλοίο βρισκόταν στον κόλπο του Σουέζ, σε ένα μακρύ στενό το οποίο ήταν γεμάτο από μικρές νησίδες και κοραλλιογενείς υφάλους. Ανεξάρτητα από το μέγεθος, οι νησίδες ήταν ορατές. Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι, ωστόσο, ήταν πολύ διαφορετικοί και παραμόνευαν απειλητικά ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του νερού, σαν ένας αόρατος εχθρός που περιμένει να σκίσει την καρίνα των απρόσεκτων πλοίων. Ο καπετάνιος του «Giannis D» γνώριζε καλά αυτά τα νερά και δεν μπορούσε να εμπιστευτεί την κυριαρχία του πλοίου στους υφιστάμενους αξιωματικούς του. Θέτοντας τη συνηθισμένη πορεία, έλεγξε κάθε στοιχείο της θέσης του πλοίου και σιγουρεύτηκε ότι οι εντολές του είχαν γίνει πλήρως κατανοητές από όλους πριν φύγει από τη γέφυρα.  
Τελικά, το πλοίο έφτασε σε ένα πιο πλατύ σημείο των στενών του Gοbal ενώ το Σινά απομακρυνόταν προς τα ανατολικά και η αιγυπτιακή ηπειρωτική χώρα προς τα δυτικά. Όντας ικανοποιημένος μιας που τα πιο επικίνδυνα στενά τα είχαν προσπεράσει, ο καπετάνιος αποσύρθηκε για να ξεκουραστεί. Το Sha’b Abu Nuhas είναι ένας καταπληκτικός ύφαλος που ελάχιστα αγγίζει την επιφάνεια και δεν είναι καθόλου εύκολα διακριτός. Δυστυχώς, όσον αφορά τη ναυσιπλοΐα, ο ύφαλος βρίσκεται στην άκρη ενός πολυσύχναστου για τα πλοία σημείου που ονομάζεται Στενά του Gobal. Πιο συγκεκριμένα, βρίσκεται στη βορειοδυτική γωνία όπου η Ερυθρά Θάλασσα αρχίζει να στενεύει λίγο πριν γίνει Κόλπος του Σουέζ. Για τα πλοία που εξέρχονται του Σουέζ, ο ύφαλος Sha’b Abu Nuhas ήταν πάντα το τελευταίο εμπόδιο ανάμεσα σε αυτά και την Ερυθρά Θάλασσα και αποτελεί ένα από τα σημεία που ο καπετάνιος πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος. Ο καπετάνιος, γνωρίζοντας ότι το πλοίο Jeddah βρισκόταν μόνο 600 μίλια βόρεια και πιστεύοντας πως μόνο η Ερυθρά Θάλασσα βρισκόταν ανάμεσα σε αυτόν και τον τελικό του προορισμό, αποφάσισε να ξεκουραστεί στην καμπίνα του παρόλο που σύντομα αναγκάστηκε να ξυπνήσει. Αυτό που δεν είχε εκτιμήσει σωστά ήταν ο ύφαλος Sha’b Abu Nuhas. Ο καπετάνιος ξύπνησε απότομα από το γεγονός αυτό το οποίο σήμανε και το τέλος του αγαπημένου του πλοίου: με τις μηχανές σε λειτουργία πρόσω ολοταχώς, ο «Giannis D» ξαφνικά βρέθηκε από την καθορισμένη πορεία του να κατευθύνεται απευθείας πάνω στη βορειοδυτική γωνία του υφάλου. Ήταν 19 Απριλίου του 1983.    

Πηγή:Διαδύκτιο