Ναυάγιο Μ/Σ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ

Μότορσιπ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ (πρ.ALESSANDRO TOMEL, πρ. ALESSANDRO,πρ.MELGOLAND),νηολογίου Θεσσαλονίκης 61, ολικ. χωρητ.469 κόρων και καθ. 244 κόρων, μήκους 170 ποδών, ναυπηγήσεως του 1918 στα ναυπηγεία ELBE AND NORDEN WERFT του BOLZENBURG,κινούμενο με ΜΕΚ FIAT 450 ΒΗΡ,ιδιοκτησίας Γεωργίου Κολοβού και Ιωάννη Κρασσά. Το σκάφος με κυβερνήτη το Γιακουμή Χαλκιά και επταμελές συνολικό πλήρωμα, είχε αποπλεύσει την 27η Φεβρουαρίου 1973 από το λιμένα Βόλου με φορτίο 580 τόνους τσιμέντου για Πάτμο, Κάλυμνο και Κώ.Περί ώρα 20.15 της επομένης 28/2/73 που διέπλεε το Νότιο Ευβοικό τηρώντας πορεία μεταξύ Ευβοικής ακτής και των νησίδων Δίψας και συνέχεια Ακιό η Πλατουράδα, ο κυβερνήτης κατέβηκε για να δειπνήσει αφήνοντας το πηδάλιο στον Ιωάννη Κρασσά που υπηρετούσε στο σκάφος ως ναύτης.Όμως μισή ώρα αργότερα όταν επανήλθε στη γέφυρα αντιλήφθηκε ότι η πορεία που τηρούσε ήταν 130-135 μοίρες αντί κατ΄ αυτού σωστής 175 μοιρών και συγχρόνως διέκρινε σε απόσταση περί τα 150 μέτρα βραχώδη ακτή.Έστρεψε αμέσως το πηδάλιο ‘ολο δεξιά και κράτησε συγχρόνως και αναπόδισε τη μηχανή, πλην όμως ήταν πολύ αργά και το σκάφος προσάραξε στον πετρώδη βυθό κοντά στη νησίδα Ακιό η Πλατουράδα. Το πλοίο στην αρχή ήταν στεγανό αλλά στη συνέχεια σημειώθηκε κλίση 20 μοιρών προς τα δεξιά και παρατηρήθηκε εισροή υδάτων στο κύτος και στο μηχανοστάσιο,με αποτέλεσμα το σκάφος να ημιβυθιστεί.Την 2α Μαρτίου 1973 οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το σκάφος αφού το πρόσδεσαν στην ακτή με δύο σχοινιά από την πλώρη για να μη βυθιστεί.Όμως και το φορτίο και το σκάφος καταστράφηκαν.

Πηγές Τα ναυάγια στις ελληνικές θάλασσες 1951-2000 Τόμος Β. Χρήστος Ντούνης.

Μέγιστο βάθος ναυαγίου -28μ, ελάχιστο -20μ.Βρίσκετε στο άξονα 210 μοίρες (πρυμνη), 30 μοίρες γέφυρα.