Ναυάγιο M/F XLENDI
Ναυάγιο Επιβατηγού Φέρυ – MF Xlendi
Το πλοίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Helsingor Vaerft, στη Δανία, το 1955 για λογαριασμό της εταιρείας Danske Statsbaner, Helsingor ως μεταφορικό για βαγόνια τραίνου. Τον Φεβρουάριο του 1990, αγοράστηκε από τις γραμμές του καναλιού του Gozo στη Μάλτα, με σκοπό να υπηρετήσει ως πλοίο μεταφοράς φορτίου μεταξύ της νήσου της Μάλτας και του Gozo, αντικαθιστώντας το MV Ghawdex. Μετά από μερικά χρόνια όμως τροποποιήθηκε για μεταφορά επιβατών και οχημάτων. Μπορούσε να μεταφέρει ως 65 οχήματα. Λόγω του σχήματός του, του δόθηκε το ψευδώνυμο, « Το φέρετρο». Κατά τη διάρκεια της ζωής του, το πλοίο στιγματίστηκε από διάφορες ατυχίες. Μία από αυτές υπήρξε η σοβαρή ζημιά που υπέστη το 1992, ενώ εκτελούσε τον περίπλου της νήσου Comino ξεκινώντας από το Cirkewwa με πορεία προς το λιμάνι του Mgarr. Κανείς από τους 80 επιβάτες δεν τραυματίστηκε και μόνο ένα από τα 42 οχήματα υπέστη μικρές ζημιές. Τρία χρόνια αργότερα, το 1995, χτύπησε στο ντόκο του Mgarr και υπέστη μικρές ζημιές. Οι ατυχίες συνεχίστηκαν και τον Ιούνιο του 1999, ξέσπασε φωτιά στο ανοιχτό κατάστρωμα.
Το MF Xledi παραδόθηκε στο Υπουργείο Τουρισμού της Μάλτας, ώστε να ποντιστεί στο βυθό και να αποτελέσει πόλο έλξης για δύτες. Μετά από μια μακρά διαδικασία, ώστε να δοθεί η άδεια βύθισης του πλοίου, αποφασίστηκε τελικά να τοποθετηθεί στον ύφαλο Xatt L-Ahmar. Έτσι λοιπόν τη 12η Νοεμβρίου του 1999 το Xledi συναντούσε τον θαλάσσιο πυθμένα όπου θα αποτελούσε και το νέο του σπίτι. Δυστυχώς όμως, μια τελευταία κακοτυχία, που συνέβη λόγω των ανέμων που έπνεαν ισχυροί την ώρα της έκρηξης, απομάκρυνε το πλοίο από το σημείο που είχε επιλεχθεί και επιπλέον το τούμπαρε, ώστε ακούμπησε τον πυθμένα με το κατάστρωμά του και τα ύφαλά του να κοιτάζουν προς την επιφάνεια.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Διεθνές Διακριτικό 5147346
Έτος Κατασκευής 1955
Ναυπηγείο Helsingør Værft, Denmark (#321)
Ιδιοκτησία Gozo Channel Line
Μήκος 80,0 m
Πλάτος 13,38 m
Βύθισμα 3,6 m
Τονάζ 1.123
Κινητήρες 4 * B&W 525 MTBH 40
Ταχύτητα 11 kn.
Αριθμός Επιβατών 640
Αριθμός κλινών 0
Αριθμός Αυτοκινήτων 55
Λιμένας Valletta
Σημαίας Malta
Προηγούμενα Ονόματα Xlendi (1990-1999) – Gozo Channel Line
Borgshorn (1988-1990) – Rutelag A/S Askøy-Bergen
Borgshorn (1988) – Hardanger Sunnhordlandske DS
Royal Sheeba (1987-1988)
Helsingør (1955-1987) – DSB RederiΠροηγούμενοι Ιδιοκτήτες Bisi A/S (1988-1990)
Alfa Med Shipping (1987-1988)
DSB Rederi (1955-1987)
Αδερφά Πλοία Skipper.
Βύθιση 12/11-1999: Sunk to become a diver object.