Ναυάγιο M.V. UM EL FAROUD

Το Um El Faroud ήταν ένα ελικοφόρο μηχανοκίνητο δεξαμενόπλοιο 10.000 τόνων Λιβανέζικης καταγωγής.
Μετά από μια έκρηξη αερίου κατά τη διάρκεια συντήρησής του το 1955, το πλοίο μεταφέρθηκε στη Μάλτα και πλέον αποτελεί έναν τεχνητό ύφαλο και καταδυτικό πόλο έλξης.

Κατασκευάστηκε το 1969 στο Smith Dock Co. Ltd, στο Middlesbrough της Αγγλίας και ανήκε στην εταιρεία General National Maritime Transport (συντομογραφία (GNMTC) με έδρα την Τρίπολη. Το πλοίο δρούσε μεταξύ Ιταλίας και Λιβύης μεταφέροντας εξευγενισμένα καύσιμα μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 1995. Στις 3 Φεβρουαρίου 1995 ελλιμενίστηκε στην προβλήτα 3 στα ναυπηγεία της Μάλτας. Κατά τη διάρκεια της νύχτας στις 3 Φεβρουαρίου, έγινε μια έκρηξη στην κεντρική δεξαμενή της Προβλήτας 3 και 9 υπάλληλοι των ναυπηγείων έχασαν τη ζωή τους.

Το πλοίο είχε σοβαρά προβλήματα δομής και έπειτα από επιθεώρηση και έρευνα, θεωρήθηκε “ξεγραμμένο”. Παρέμεινε στην προβλήτα του λιμανιού της Βαλέτα για τρια χρόνια μέχρι που αποφασίστηκε, το 1998, ότι το καλύτερο θα ήταν να ρυμουλκηθεί στη θάλασσα και να αποτελέσει έναν τεχνητό ύφαλο.Το ναυάγιο βρίσκεται σε όρθια θέση στο αμμώδες έδαφος της νοτιοδυτικής πλευράς του Wied iz-Zurrieq κοντά στο Qrendi.

Το Um El Faroud ζυγίζει 10.000 τόνους και έχει μήκος 115 μέτρα (377 πόδια).Το βάθος στην κορυφή της γέφυρας είναι 18 μέτρα (59 πόδια)
και στο βασικό κατάστρωμα 25 μέτρα (82 πόδια). Το πλοίο έχει μήκος 109,53 μέτρα (359,4 πόδια) και ακτίνα 15,5 μέτρα (51 πόδια). Το ύψος του από την τρόπιδα έως την κορυφή του φουγάρου είναι περίπου 22 μέτρα (72 πόδια). Μετά από μια καταιγίδα το χειμώνα του 2005-2006, το πλοίο έσπασε στα δυο.