Bora

BORA

Η καταδυτική ομάδα του Grafas Diving κατά την εξόρμηση για την κινηματογράφηση των ναυαγίων του Παγασητικού κόλπου με την υποστήριξη του Κώστα Κόντου (Aqua Core Divers) μεταξύ 2019 και 2020, επισκέφθηκε και το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου BORA. Τα στοιχεία της ομάδας μας για την πλήρη ιστορία του πλοίου είναι αποσπασματικά και περιορίζονται σε όσα μας μετέφερε ο τελευταίος ιδιοκτήτης του, Γιάννης Κοττάς. Προηγούμενοι ιδιοκτήτες υπήρξαν οι εφοπλιστές Παππάς και Νομικός

Το πλοίο κατασκευάστηκε στη Βενετία και ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα βαρέως τύπου ALSADO. Είχε εκτόπισμα 220 τόνους και μήκος 32 μέτρα. Μεταξύ των ετών 1960 έως 1965 εκτελούσε τη γραμμή Σκύρο – Κύμμη. Στο διάστημα αυτό, αντικαταστάθηκε ο κινητήρας του με νεότερης τεχνολογίας Mercedes που απέδιδε 240 ίππους. Μετά το 1965 το πλοίο παροπλίστηκε και ελλιμενίστηκε στο λιμάνι του Βόλου, ώσπου αγοράστηκε από τον Ευστάθιο Πατσά από το Τρίκερι Μαγνησίας. Κατόπιν μεταφέρθηκε στη νήσο Πύθο ( νησίδα βορειότερα από τη νήσο Παλαιό Τρίκερι) και ελλιμενίστηκε εκεί. Αργότερα απέπλευσε προς το χωριό Γεροπλίνα για την εκτέλεση εργασιών. Λόγω διαμαρτυριών των κατοίκων το πλοίο απομακρύνθηκε και επέστρεψε στην Πύθο.

Χρονικό της βύθισης

Το πλοίο υπέφερε από σοβαρές βλάβες οι οποίες ανάγκασαν τον ιδιοκτήτη να κανονίσει τη μεταφορά του στο καρνάγιο του Τρίκερι. Ήταν άνοιξη του 1978, που ενώ το πλοίο ταξίδευε για την εκτέλεση σημαντικών επισκευών και λόγω αντίξοων καιρικών συνθηκών προκλήθηκε εισροή υδάτων η οποία δε μπόρεσε να τεθεί υπό έλεγχο. Το πλοίο βυθίστηκε στον Παγασιτικό Κόλπο, που έμελλε να είναι η τελευταία του κατοικία.

Το ναυάγιο

Το ναυάγιο βρίσκεται επικαθήμενο σε αμμώδη βυθό και φέρει σημαντικές αλλοιώσεις με το πέρασμα των χρόνων. Ένα μεγάλο του μέρος λείπει ενώ τα ξύλα που δημιουργούσαν το κατάστρωμα έχουν πλέον καταστραφεί, αποκαλύπτοντας τη μεταλλική δομή του. Βρίσκεται επί του άξονα ανατολής – δύσης και είναι ανάποδα πεσμένο με μέγιστο βάθος τα 28 μέτρα. Το ναυάγιο αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία που επισκέπτονται οι αυτοδύτες και αποτελεί βασικό αξιοθέατο για τα τοπικά καταδυτικά κέντρα, γεγονός που οφείλεται στην όμορφη δομή του πλοίου αλλά και των ευνοϊκών συνθηκών της περιοχής βύθισης.