Ναυάγιο ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ 6
-
Απολλωνία 6 (Αρχείο Αλέξη Παπαδόπουλου) -
Απολλωνία 6 (Αρχείο Αλέξη Παπαδόπουλου) -
Η πλώρη του φορτηγού Απολλωνία 6 -
Απολλωνία 6 (Αρχείο Αλέξη Παπαδόπουλου) -
Η πλώρη του φορτηγού Απολλωνία 6 -
Αμπάρι -
Η πρύμη του φορτηγού Απολλωνία 6 -
The bow of S/S Apollonia 6 -
Προπέλα και τμήμα του ναυαγίου -
Απολλωνία 6 (Αρχείο Αλέξη Παπαδόπουλου) -
Απολλωνία 6 (Αρχείο Αλέξη Παπαδόπουλου)
Φορτηγό πλοίο ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ 6, νηολογίου Πειραιώς 4431, ολικ. χωρητ. 746 κόρων καί καθ. 414 κόρων, μέ ΔΔΣ SV 3282, ναυπηγήσεως τού 1955 στό BREMEN, κινούμενο μέ ΜΕΚ ισχύος 1.000 BHP, τύπου KLOECKNER-HUMBOLDT DEUTZ.
Τό πλοίο μέ πλοίαρχο τόν Κων/νο Τσαντίρη, κάτοχο διπλώματος πρακτικού πλοιάρχου καί μέ 8μελές πλήρωμα από τούς οποίους 5 έλληνες καί 3 αλλοδαποί, είχε αποπλεύσει περί ώρα 20.00 τής 10ης Ιουνίου 1980 από τήν Χαλκίδα μέ 1440 τόνους γενικού φορτίου, μέ προορισμό τήν Τρίπολη τής Λιβύης. Από τό σύνολο τού φορτίου 4.000 ρολά είχαν φορτωθεί στό κατάστρωμα, τό δέ υπόλοιπο στά κύτη.
Οι καιρικές συνθήκες κατά τόν απόπλου άσαν καλές, όμως περί ώρα 02.00 τής επομένης η ορατότητα άρχισε νά περιορίζεται.Όταν τό πλοίο πλησίαζε τή Μακρόνησο, ο πλοίαρχος διαπίστωσε ότι βρισκόταν επικίνδυνα κοντά στόν ύφαλο Τρυπητή, πού είναι τό βόραιο άκρο τής Μακρονήσου,γι αυτό εξήλθε από τό δωμάτιο χαρτών, πήρε ο ίδιος τό πηδάλιο από τόν αλλοδαπό ναύτη IVO MANUEL ΚΑΊ έστρεψε τό πηδάλιο όλο δεξιά, πλήν όμως κατά τήν διάρκεια πού έστρεφε τό πηδάλιο, περί ώρα 02.30 τής 11/6/80, τό πλοίο προσάραξε στόν ύφαλο Τρυπητή σέ στίγμα 37-45 βόρειο καί 24-07 ανατολικό. Αμέσως κρατήθηκε η μηχανή καί σήμανε συναγερμός. Από τήν μέτρηση τών υδροσυλλεκτών διαπιστώθηκε ότι τό Νο 1 κύτος γέμιζε νερά καί έδωσε εντολή στόν Α μηχανικό νά θέσει σέ λειτουργία τής αντλίες.
Όμως παρά τή λειτουργία τών αντλιών η στάθμη τών υδάτων ανερχόταν ενώ τό σκάφος είχε πάριε κλίση 5 μοίρες αριστερά. Ειδοποιήθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων τού ΥΕΝ, καθώς καί οι πλοιοκτήτες.Περί ώρα 03.00 όλο τό πλήρωμα εκτός τού πλοιάρχου, Υποπ/χου καί Α μηχ/κου επιβιβάστηκε στήν αριστερή λέμβο καί παρέμεινε σέ μικρή απόσταση από τό πλοίο. Αργότερα, περί ώρα 06.00, η κατάσταση χειροτέρευε, ενώ τό πλοίο βυθιζόταν περισσότερο ενώ τό μηχανοστάσιο είχε κατακλυστεί μέ νερά.
Περί ώρα 06.10 αφίχθηκε τό επιβατιγό ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, νηολογίου Λαυρίου 214 στό οποίο επέβαινε καί ο Λιμενάρχης Λαυρίου, ενώ στή συνέχεια, περί ώρα 06.40 πού τό πλοίο πήρε απότομη κλίση 10 δεξιά, ο πλοίαρχος διέταξε τήν ολοσχερή εγκατάλειψη. Τό πλήρωμα μεταφέρθηκε ασφαλές στό Λαύριο. Σημειώνεται ότι στό πλοίο υπήρχε σέ λειτουργία το ραντάρ καθώς και η γυροσκοπική πυξίδα. Το πλοίο χαρακτηρίστηκε ως τεκμαρτή ολική απώλεια εγκαταλειφθέν στους ασφαλιστές, ενώ μέρος του φορτίου του διασώθηκε.
Πηγές Χρήστος Ντούνης τα ναυάγεια στις ελληνικές θάλασσες .1951-2000 τόμος β
Ειδικές ευχαριστίες Αλέξης Παπαδόπουλος
http://oudeterapleustotita.blogspot.gr/2010/10/6.html