Φορτηγό ατμόπλοιο Σίφνος
-
Είναι η στιγμή αφότου δέχτηκε την πρώτη βόμβα. Έχει χτυπηθεί στο μηχανοστάσιο και βγάζει ατμούς από τους σωλήνες ατμού. Η φωτογραφία τραβήχτηκε τη στιγμή που το αεροπλάνο κάνει στροφή για να εξαπολύσει τη δεύτερη επίθεση, η οποία και θα βυθίσει το ΣΙΦΝΟΣ. Αρχείο Δημήτρη Γκαλών -
Το φορτηγό πλοίο Σίφνος. Αρχείο Δημήτρη Γκαλών -
Το φορτηγό πλοίο Σίφνος με το παλαιότερο όνομα LABOR Αρχείο Δημήτρη Γκαλών -
Η πλώρη του φοτηγού Σίφνος. Οι άγκυρες βρίσκονται στις θέσεις τους. -
Το πρωραίο τμήμα του φορτηγού Σίφνος το οποίο έχει καταρεύσει από την επίθεση των γερμανικών αεροπλάνων την 23ης Απριλίου 1941 -
Τα αμπάρια του πλοίου -
Προς την πρύμνη υπάρχει η ανεμοδόχος με τις αεροθυρίδες όπου βρίσκετε το μηχανοστάσιο -
Το ακομοδέσιο στο μεσοκάραβο ειδωμένο μέσα από το αμπάρι -
Τα βαρέλια με μέρος από το φορτίο λαδιού, κρασί και σαπούνια -
Βίντεο από το ναυάγιο του φορτηγού Σίφνος
Φορτηγό ατμόπλοιο ΣΙΦΝΟΣ (πρώην CAP D” ANTIFER, πρ. LABOR) νηολογίου Πειραιώς 712, με ΔΔΣ SVOB, ολικ. χωρητ. 2290 κόρων και καθ 1073 κόρων, μήκους 248 ποδιών, ναυπηγήσεως του 1917 στα ναυπηγεία DETROIT SHIPBUILDING CO. του DETROIT των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκινείτο με τρικύλινδρη παλινδρομική μηχανή με ιπποδύναμη 274 NHP και ήταν πλοιοκτησίας Θεμιστοκλή Φραγκ. Σταφυλοπάτη, αγορασθέν το 1932 αντι του ποσού των 2.750 λιρών Αγγλίας. Το πλοίο, με πλοίαρχο τον Ευθύμιο Μοσχολιό, είχε αποπλεύσει έμφορτο από τη Σούδα για τον Πειραιά, με προσέγγιση στον όρμο της Μήλου. Κατά τον είσπλου στον όρμο της Μήλου το πρωί της 23ης Απριλίου 1941 δέχτηκε επίθεση γερμανικών αεροπλάνων και βυθίστηκε σε μικρό βάθος με αποτέλεσμα να απολεστούν 4 από το πλήρωμά του. Το πλοίο είχε αποπλέυσει από το Ηράκλειο την 6/4/1941 για τον Πειραιά έμφορτο με 600 τόνους βαρέλια λάδι, κρασί, σαπούνια, φασκόμηλο, μέλι, βρώμη, κενούς σάκους ταχυδρομείου, αλλά προσέγγισε στη συνέχεια στη Σούδα για ανθράκευση και προμήθεια 20 τόνους νερού. Απέπλευσε από εκεί περί ώρα 19.00 της 22ας Απριλίου 1941 και κατέπλευσε στην είσοδο του όρμου της Μήλου περί 08.00 της 23ης Απριλίου 1941, όταν εμφανίστηκαν δύο γερμανικά αεροσκάφοι. Του ενός οι βόμβες έπεσαν στη πλευρά του μέσα στη θάλασσα και προκάλεσαν ισχυρή δόνηση, ενώ του δεύτερου αεροσκάφους οι βόμβες έπληξαν το μηχανοστάσιό του. Ο πλοίαρχος έστρεψε το πηδάλιο όλο δεξιά για να το προσαράξει στις δεξιά για τον εισπλέοντα ακτές της εισόδου αλλά δεν πρόλαβε, γιατί το πρώτο αεροπλάνο επέστρεψε και με δέσμη βομβών έπληξε το σκάφος στα κύτη Νο 3 και Νο 4, που διέλυσαν το σκάφος με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε 4 λεπτά. Το πλήρωμα του ΣΙΦΝΟΣ αποτελούσαν οι;
Γεώργιος Σοφιανός, Αρχιθερμαστής, φονευθείς
Μιχαήλ Φούντος, Μάγειρας, φονευθείς
Λεωνίδας Αντ. Νέρης, Θερμαστής, Άνδρος φονευθείς
Ηλίας Ανδρ. Καραλής, Α’ Μηχανικός, Γαλαξίδι φονευθείς
Ευθύμιος Ιω. Μοσχολιός, Πλοίαρχος, ετών 53, Γαλαξίδι
Βασίλειος Κων. Μαυρικάκης, Ναύτης, ετών 38, Σύμη
Ευθύμιος Ηλ. Δροσόπουλος, Ανθ/ρχος, ετών 54, Γαλαξίδι
Γεώργιος Νικ. Καραγιώργης, Γ’ Μηχανικός, ετών 48, Θράκη
Αδαμάντιος Κρυστ. Σραυρίδης, Ναύτης, ετών 38, Κωσταντινούπολη
Πηγή:
Χρήστος Ντούνης. Τα ναυάγια στις Ελληνικές θάλασσες 1900-1950
Τόμος Α